SOCOTEC is uw onafhankelijke partner voor GebouwPrestatie sinds 1997 

Hoe werkt het

Het aanvragen van een energielabel kan op twee manieren, namelijk:

U maakt zelf een afspraak via de website of wij nemen contact met u op.

Wilt u zelf uw afspraak plannen dan kunt u de hieronder beschreven stappen doorlopen. Anders geeft u uw contactgegevens door en nemen wij contact u op.

Energielabel C; Hoe werkt het?

Stap 1 - Selecteren

Selecteer op basis van gebouwoppervlakte de juiste prijs. Hierbij moet u er rekening mee houden dat een industriefunctie (factsheet) niet labelplichtig is. Dit oppervlak hoeft u dus niet mee te rekenen.

Stap 2 - Plannen

Kies in de agenda de dag waarop u de opname van het energielabel wilt laten uitvoeren. Vul daarna de gevraagde gegevens in om de aanvraag te voltooien. Hierna ontvangt u van ons een e-mail met de gemaakte afspraken. In deze e-mail vragen wij u om de afspraak te bevestigen.

Stap 3 - De opname

Op de afgesproken dag komt de adviseur van SOCOTEC het gebouw opnemen. Belangrijk is, dat de gevraagde gegevens uit de mail beschikbaar zijn en dat wij, eventueel onder begeleiding, toegang hebben tot alle ruimten van het gebouw. Alle benodigde informatie, voor het opstellen van het energielabel wordt opgenomen en verwerkt. Lees hier meer over de werkwijze van SOCOTEC.

Stap 4 - Het energielabel

Als wij alles verwerkt hebben ontvangt u van ons het energielabel. Deze sturen wij u digitaal toe in pdf-formaat. Op het energielabel staat de energieprestatie van het gebouw vermeld. Tevens registreren wij het energielabel bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Hoe nu verder?

Nu het energielabel bekend is, voldoet u aan de verplichting voor verhuur of verkoop. Tevens heeft u in beeld wat de energieprestatie van het gebouw is. Nu kunt u verdere stappen ondernemen om het gebouw energiezuiniger te maken. Kijk hiervoor bij onze aanvullende diensten.

Wist u dat een kantoor groter dan 100m² in 2023 minimaal aan label C moet voldoen.